„Топлофикация София" ЕАД е готова с първите сметки за новия отоплителен сезон

Преминаването на работа от домашна среда и електронното обучение са повишили потреблението на топлинна енергия.

 

Ноемврийските сметки за парно вече са достъпни в партньорските мрежи и центровете за обслужване на клиенти.

 

Анализите показват около 29% повишение на консумацията на топлинна енергия през месец ноември 2020 г., в сравнение с този от предходната годината. Основен фактор за отчетената разлика са значително по-ниските температури за периода през тази година. По данни на НИМХ , отчетената средно месечната температура за ноември 2019 г. е била 9,7 градуса, докато същия месец през 2020 г. средната температура е била 5,3 градуса или с 4,4 градуса по-студено.

 

Тази година застудяването започна още през октомври и парното беше пуснато 5 дни по-рано в сравнение с 2019 г., когато отоплителния сезон стартира на 5 ноември. Повишената консумация на топлинна енергия през 2020 г. се дължи освен на по-студеното време и на преминаването на учениците към електронен тип обучение, което се случи на 29-ти октомври за гимназиалните класове, а по-късно и за останалите ученици. 

 

За постигне по-висока ефективност и оптимизиране на разходи, без да се нарушава топлинния комфорт в домовете, експертите на „Топлофикация София“ припомнят препоръките за разумно управление на топлоенергията. Може да разгледате полезните съвети в YouTube канала на дружеството: https://www.youtube.com/watch?v=BjsO-4bYbUQ&t=15s.

 

Всеки потребител може да намери подробна информация за общата подадена топлоенергия до абонатната станция, отчетената средномесечна температура и денградусите на 2-ра страница в съобщението към месечната фактура. В данните и поясненията за изготвянето на фактурата са посочени и съответните показатели за предходния отоплителен сезон.

 

Припомняме ви, че през 2020 г. в „Топлофикация София“ бяха извършени 30 проверки от ресорните институции и всички показаха, че спазваме стриктно законовите разпоредби и няма нарушения на нормативните изисквания.

 

За допълнителна информация и при възникнали въпроси може да се свържете с нас на www.facebook.com/www.toplo.bg и на телефон 0 700 11 111.